Levering 1-4 hverdage
Gratis levering til pakkeshop på køb over kr. 650,-
14 dages fuld returret

Handelsbetingelser

Når du handler på loveofgreen.dk handler du med Love of Green og du accepterer samtidig vores betingelser, som du kan læse herunder.

GENERELLE OPLYSNINGER

Love of Green, Vestermarkvej 40, 5260 Odense S, CVR: 31787904.

PRISER

Alle priser er incl. 25% dansk moms. Priserne er gældende indenfor Danmarks grænser, dog eksl. Færøerne og Grønland. Vi tager forbehold for stavefejl, tastefejl, fejl i priser, automatiske opdateringer, udsolgte varer, prisændringer fra leverandører, ændringer i dansk lovgivning mm. Købet er først bindende når købsaftalen er accepteret af begge parter. 

BESTILLING

Du bestiller via vores hjemmeside og betaler online via vores sikrede forbindelse. Du modtager en ordrebekræftelse via email. Vi afsender din bestilling hurtigst muligt indenfor 2-4 hverdage. Vi hæver din betaling når vi afsender din ordre. Du modtager et trackingnummer hvor du kan følge din forsendelse. 

Ved bestilling bekræfter du, at du har læst beskrivelsen af den vare du køber.

BETALING

På loveofgreen.dk kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Electron eller du kan betale med Mobile Pay. Vi tilbyder også 14-dages kredit, hvis du vælger at betale med betalingsløsningen ViaBill. Vi hæver din betaling når vi sender ordren. 

Du betaler online via en krypteret forbindelse. Vi har ikke adgang til dine kortoplysninger og den krypterede forbindelse betyder at ingen udefrakommende kan få adgang til dine oplysninger. 

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved betalingen. 

VIABILL

I samarbejde med ViaBill kan vi nu tilbyde fakturabetaling. Det betyder, at du kan handle i netbutikken og først betale dine varer 14 dage senere. Når du ønsker at benytte ViaBill som betalingsmetode, så vælger du ViaBill når du når til valg af betalingsmetode. Herefter bliver du ført til en sikker betalingsside som kun ViaBill kan se. Her bliver der udført et kredittjek. Du bliver med det samme informeret om godkendelsen. Herefter sender vi dine varer som normalt. Vi leverer til din folkeregisteradresse og kan ikke tilbyde alternativ levering ved fakturabetaling. Herefter sender ViaBill en faktura til din adresse som du kan betale i ro og mag.

LEVERING OG FRAGT

Vi leverer i løbet af 1-3 hverdage. Vi leverer med GLS, DAO eller med Post Nord. Levering med DAO kan tage 4 hverdage. Du vælger selv hvilken leveringsmetode du ønsker ved at krydse af i feltet under bestillingen. Fragtgebyret vil fremgå ved bestillingen. Du vil modtage et trackingnummer så du altid kan følge leveringen af din pakke. Når vi tilbyder gratis fragt vil pakken altid blive sendt uden omdeling, med mindre andet er aftalt. Hvis pakken er indleveret til fragtfirmaet kan vi ikke holdes ansvarlige for forsinkelser. Ved manglende adressering/fejl kan der opkræves et gebyr på kr. 50,- Pakker med omdeling vil blive sendt til pakkeshops såfremt pakkerne er for store til at levere med omdeling eller såfremt det ikke er muligt at aflevere pakken på adressen. Ethvert evt. omdiringeringsgebyr vil tilfalde kunden.

Pakker til udland leveres med Post Nord eller DAO. Der betales et fast beløb for pakker til udlandet, da vi ikke kender den præcise pris inden pakningen. Prisen kan tilrettes efter afregning med fragtfirmaet. Pakker til udland afregnes efter størrelse og vægt, og vi vil altid vælge den billigst mulige løsning med mindre vi bliver bedt om andet. Pakker til Norge og Grønland fratrækkes dansk moms men kan indeholde et evt. toldbeløb hvis dette skal afregnes med fragtfirmaet. Vi kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle toldopkrævninger der opkræves i modtagerlandet. Alle pakker til udlandet sendes som forsikrede pakker med trackingnr. Vi har ingen indflydelse på leveringsformen når pakken har forladt afsenderlandet, og vi har ikke mulighed for at ændre leveringsmetode når først pakken er ankommet til modtagerlandet, og der skal rettes henvendelse til postvæsenet i det aktuelle land. Ved uafhentede pakker i udland refunderes fragten ikke.  Bestillinger med fejl i adresse og leveringsoplyser vil blive annulleret uden forbehold. 

RETURNERING

Ved returnering bedes du medsende den modtagne returseddel som du finder på bagsiden af din ordrebekræfelse. Noter dit ordrenummer og årsag til returnering. Returvarer sendes til Love of Green, Vestermarksvej 40, 5260 Odense S. Vi refunderer dine penge direkte til det betalingskort du brugte ved bestillingen. Du behøver derfor ikke vedlægge kontonr. eller lignende. 

Hvis du har købt en vare du ikke ønsker at beholde alligevel, så kan du returnere den til os. Du har 14 dages fortrydelsesret på alle køb foretaget hos Loveofgreen.dk. Der er dog ikke returret på fødevarer jvf. dansk lovgivning om fødevarer. Der er heller ikke returret på specialordrer f.eks. hvis vi specialbestiller varer til dig, eller specialpakker. 

Du skal returnere til: Love of Green, Vestermarksvej 40, 5260 Odense S. Vi afhenter ikke pakker sendt til pakkeshops, pakkebokse eller lign. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. Du kan købe en returlabel til returnering med GLS via dette link: Returlabel

Ved returnering efter 14 dage refunderes pengene ikke men varer kan byttes til en anden varer eller der kan evt. tilsendes et tilgodebevis.

Returnerer du dele af din ordre, og kommer under den fragtfri grænse så fratrækker vi fragtgebyret inden refundering. Der refunderes ikke fragt ved køb af udsalgsvarer. 

VIGTIGT:

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt

Du bedes vedlægge vores returseddel, eller et andet dokument, hvor du skriver dine ordreoplysninger, samt ønske om evt. ombytning eller refundering. 

Det er i henhold til købeloven ikke muligt at bruge fortrydelsesretten ved at undlade at hente pakken i pakkeshop eller lign. Uafthentede pakker vil blive pålagt et gebyr. En genfremsendelse af en uafhentet pakke vil medføre gebyr for kunden. Vi opbevarer uafhentede pakker og afventer betaling af genfremsendelsesgebyr fra kunden. Ved refundering eller udstedelse af tilgodebevis vil fragt- og gebyr til returnering blive modregnet.

Alle returpakker skal returneres til vores adresse. Vi har ikke mulighed for at afhente i pakkeshops, og sendes de hertil vil de ikke blive afhentet. Du vil selv stå for omkostningerne i denne forbindelse. Bestiller du varer til omdeling til din adresse, så er det dit ansvar at fragtfirmaet har mulighed for at aflevere på adressen. Har fragtfirmaet ikke mulighed f.eks. hvis du ikke er til stede, eller hvis stedet er aflåst eller på anden måde ikke muligt at aflevere, så står du selv for omkostningerne i denne forbindelse. 

Ved returnering fra udlandet er køber ansvarlig for at afholde udgifter til returnering og evt. fortoldning. 

Vi ekspederer returneringer i den rækkefølge de modtages og indenfor 14 hverdage. 

UAFHENTEDE PAKKER

Hvis vi modtager en pakke som ikke er blevet afhentet, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger til fragt samt et håndteringsgebyr, der skal dække omkostningerne til det returgebyr vi bliver på lagt fra GLS. Du skal altid oplyse os ved fortrydelse af dit køb. Det er ikke nok at undlade at hente din pakke. Får vi en pakke retur, så opbevarer vi den således at den kan fremsendes igen mod betaling af et nyt fragtgebyr. Det er kundens ansvar at afhente pakker, samt kontakte os for ny fremsendelse. 

 

TILBAGEBETALING

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. 

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du betalt med kort vil beløbet blive tilbageført. Der kan gå nogle dage før pengene kan ses på din konto. Ved betalinger med kreditkort fx Mastercard kan der gå op til 28 dage fra vi krediterer beløbet til det står på din konto.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Hvis du har taget varen i brug
  • Hvis du har håndteret varen på en anden måde en den er beregnet til
  • Hvis du har fjernet prismærker, infoskilte eller andet
  • Pga. manglende eller ødelagt emballage. 

 

REKLAMATIONSRET

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder reglerne om mangler. Det betyder, at du afhængig af den konkrete situation kan få din vare byttet eller få dine penge retur, eller evt. få et afslag i pris. Ved køb af unika varer kan vi naturligvis ikke bytte til samme model, men vi kan tilbyde ombytning til en anden model. 

Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at varen ikke bærer præg af fejlagtigt brug eller anden skadeforvoldelse. 

Ifølge Købeloven skal du kontakte os indenfor "rimelig tid". Vi anbefaler at du kontakter os hurtigst muligt efter opdagelse af fejl eller mangler. Reklamerer du indenfor 2 måneder vil dette altid anses som værende indenfor "rimelig tid".

Du bedes reklamere via email på info@loveofgreen.dk

Du vil modtage nærmere instrukser angående returnering. Du bedes vedlægge en seddel med nærmere beskrivelse af fejl/mangler samt ønsker til bytte/refundering. 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Vi sender som hovedregel en returlabel via email som skal udskrives og påføres pakken. Det er dit ansvar at pakken sendes i forsvarlig emballage, og at den når frem til os. Det anbefales derfor at bruge vores returlabel. Vælger du selv at returnere og afholde omkostningerne vil vi refundere et beløb tilsvarende den omkostning vi har til fremsendelse af returlabel. Vælger du selv at afholde omkostningerne til transport bør du gemme postkvittering eller lign. 

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Reklamationer angående afvigelser af farve beror på en individuel vurdering. Der kan være stor forskel på hvordan en farve synes på forskellige skærme alt afhængig af indstillinger for farve og lys. Vi går meget op i, at vores fotos er så vellignende som muligt, og vi tjekker på flere skærme for at sikre et vellignende udtryk. Vi anbefaler derfor at du justerer lyset på din skærm hvis du er i tvivl. 

Specielt for varer af genbrugt sari:

Vi tager forbehold for, at varerne er produceret af genbrugte sarier. Der kan derfor forekomme brugsspor, og der skal tages højde for, at tekstilerne er genbrugte. Dette medfører, at du ikke kan forvente samme holdbarhed som ved nye tekstiler. Ligeledes gør vi opmærksom på, at indholdet af silke kan variere. Der er som udgangspunkt silke i hver sari, men da de alle er forskellige kan det forekomme at der er mere eller mindre silke i. Der bruges også viscose, polyester eller andre typer af tekstiler i sarierne, så man kan ikke forvente at få varer i ren silke. Har du reklamationer i forbindelse med køb af varer i genbrugt sari bedes du henvende dig via email indenfor rimelig tid indenfor købet. Henvender du dig indenfor 2 måneder regner vi altid dette for rimelig tid.

Vi tager forbehold for fejl. vedr. unikavarer - der kan ske fejl i forbinedelse med farver, fotos og andre fejl. Unika varer kan ikke erstattes til en identisk model, men vil blive erstattet af den der kommer tættest på. Købet kan ophæves af begge parter, hvis der er uenighed herom. 

SIKKERHED

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Love of Green anvender SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet. Du er bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Vi benytter DanDomains Betalingssystem, som lever op til alle de sikkerhedskrav der er stillet og er godkendt og certificeret af PBS. Al kommunikation mellem DanDomain's Betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikrer at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem DanDomain's Betalingssystem og PBS's betalingsserver.Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

COOKIES OG PERSONDATA

Vi fører logstatistik på loveofgreen  med det formål at føre statistik over besøgende på vores hjemmeside. Disse bruges udelukkende til at optimere vores hjemmeside.

Vi benytter Cookies og ved at benytte vores hjemmeside accepterer du dette. Disse bruges til at indsamle data som vi bruger til at analysere indhold og brug af vores hjemmeside, samt tilpasse og analysere annoncer. Du kan altid slette disse cookies via din egen computer. 

Når du handler hos os har vi brug for personoplysninger som navn, adresse, tlf.nr. og emailadresse. Uden disse oplysninger kan vi ikke levere købte varer, og disse oplysninger lagres i vores shopsystem, labeludskrivningssystem og vores økonomisystem. Vi har ikke adgang til dine betalingsoplysninger, da disse sendes via en krypteret forbindelse via Quickpay som håndterer alle betalinger. Vi opbevarer dine data i hendhold til GDPR. Læs mere i vores persondatapolitik.

Vores handelsbetingelser er i enhver tid gældende og kan ændres løbende.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Få vores gratis nyhedsmail med eksklusive tilbud